2011年8月4日星期四

04-Aug-2011 養兵千日

今天有一項操作。

增持100% 1211。上次話過成功A股上市後會再考慮買入,收集到多方資料後,決定再買入我的Dream。呢個係我個Dream,一兩年都未必賺到錢,大家可以Ignore左呢個號碼。

正所謂養兵千日,用在一時。風險管理其實就是養兵千日,平時很可能用到的機會不大,甚至是會阻人發達,但當有一天需要時,絕對可以救你一命。有一個很好的例子,就是海嘯前的HSBC和渣打,當年渣打一直都不夠HSBC受散戶歡迎,但海嘯發生後,大家才發現原來渣打的風險管理是如此優秀,出現問題時,幾乎可以全身而退,相反HSBC因風險管理不足,結果一有問題就傷痕累累。大家可以比較下HSBC今天和8年前的價格,以及渣打今天和8年前的價格。

海嘯後,風險管理這個課題再次受到世人重點關注,但風險管理的價值又很難量化計出,因為平時無風無浪,風險管理是阻人發達,好像沒有價值。但如果風險管理做得好,又阻止了問題的出現,沒有大問題,風險管理又好像沒有價值。賺了多少錢可以很容易量化出來,但不可能計算出因風險管理做好而減少了的損失,因風險管理是要防止未發生的事,未發生又如何去計呢?因此很多人,特別是新手,都不明白風險管理的重要,雖然思想上不想蝕,但行為上是情願蝕多了都不想賺少了。

看到渣打的中期報告,有一段說話是十分值得記下,"企業文化為良好風險管理的基礎,開放接納提問的文化,有助將問題上報、從中學習及承認錯失。" 當年HSBC其實已經一早發現美國業務的問題,但一直不肯承認錯失,結果又大家都知。這段說話對個人同樣有效,當我們發現問題而不去理會,認為問題會自動解決,結果問題只會愈來愈大。

書到用時方恨少,錢到用時方恨缺,"險"到用時方恨無。大家買左保險未?

現金2.0%

倉位本年回報-1.4%。跑嬴恒指3.6%。跑嬴國指4.9%。

28 則留言:

  1. 第二!
    點解你隻 750 勁升,我隻 3800 唔識升!haha~~

    回覆刪除
  2. 支持!我都喺1211的股東!但我買貴好多....可以分享吓點解買佢?

    回覆刪除
  3. 達人: 又係呢個問題, 記唔記得我以前個笑話, 就係因為你冇買, 我買左囉, 哈哈. 講笑, 唔好介意.

    回覆刪除
  4. Kubimui: 你咁集中分析佢竟然反問返我, 哈哈. 買一隻股票唔使複雜理由, 理由超簡單, 就係未來大陸必行電動車, 而大陸有本事係市面行左幾萬公里既電動車公司只有1211. 記得E6的士嗎?如果連盈警大跌8成都跌唔落, 我會樂意再次介入.

    回覆刪除
  5. 唔同人買佢的理由都可以唔同的嘛。但點解你覺得佢跌夠呢?

    回覆刪除
  6. Kubimui: 我唔知佢跌夠未架, 我都冇預知能力, 加大少少比重都係好細比重, 呢個係資金管理. 再跌多一半都唔緊要時, 怕乜去買呢, 計值搏率之嘛, 最起碼我唔係下望輸光先, 哈哈.

    回覆刪除
  7. 老豬買入、增持真係好似轉球入波~~~
    750真係好波~~~~ ^_^

    1211買入的確似小弟等緊330再低殘追入~~~
    既然太陽能是大趨勢、電車也可以肯定冇走雞~~~~呵呵
    小弟非常同意~~~~

    易發發發、風險管理真的健全好多、由2008到現在2011、每季的RESULT真係好過午浩好多~~~
    唔好話好多老散、連好多午浩FANS都次次失落好多次、希望下次更好(其實反而地有些老散仍不想接受易發發發正過午浩)~~~~

    P.S.(改寫你那句~~~衫CUP了時~~~哈哈)
    書到用時方恨少,錢到用時方恨缺,"米青"用時方恨無。
    想生仔真要襯後生~~~~咪到40-50才生、到時要照顧仔仔也有心無力~~~

    回覆刪除
  8. 正常黎講, 男人只要keep住攪, 到死前都會有精的, 哈哈.
    不過精力就可以冇乜啦. 好多人掛住搵錢, 到年紀大左有錢啦, 但已經冇精力去生, 最終都係後悔後生點解唔生仔. 所以我理論係與其後悔, 點解唔一早有冇錢都死掂去生呢.

    回覆刪除
  9. 其實小弟一直都想財務自由先選擇生~~~
    但日子年年的過、似乎都唔可以等多久就到40~~~唉、我等得個女人都唔等~~~
    似乎都係時候趁有心有力去做人~~~
    -_-" 呵呵

    回覆刪除
  10. 豬兄,為咩又要犯之前的錯 ...

    回覆刪除
  11. 早晨, 豬兄!! ^^

    啱啱睇完得道大仙個blog, 佢真係一位excellent comedian! 佢講笑話可以咁認真, 但我笑到碌地, sorry, 而家Dow Jones大跌512點, 可以幻想佢又用無限cash去撈底掃貨, 好勁呀! 真想大叫一聲"股神呀"!!!!!!

    鬧人貼圖但自己成日貼!
    笑人止賺止蝕但自己即時示範!

    生活艱難, 難得有此comedian, 係枯燥既生活入面帶來一段段既歡樂, I like it!! >3<

    本想鼓起勇氣在佢blog留言讚美, 但自己仲未做到佢標準既長線投資者, 有點害羞, 又驚忍吾住笑, 唯有遲啲先同佢致意啦!! =D

    回覆刪除
  12. 費高: 點解你覺得今次同上次一樣係錯?你太過著意於股價既表象而不深入探究, 經歷了那麼多還未學會嗎?

    回覆刪除
  13. Vagabond: 你想成為最後一次留言未去讚美囉, 哈哈.

    回覆刪除
  14. 佢作為一個comedian or joker, 成就實在很高嘛! ^^

    回覆刪除
  15. 個個賣股賣到發哂癲, 冷靜少少啦.

    回覆刪除
  16. 尋晚美市大跌512點, 而家好似"市場恐慌", 突然間想起您既"心理與事實", 哈哈

    回覆刪除
  17. 早晨小豬, 今日個市又大跌, 鳴鳴鳴....唔開心.....
    可能我將所有資金投入股市, 所以影響心情大D...

    你隻小豬仔很可愛....KIss kiss ...

    回覆刪除
  18. Honey Bee:股市升跌影響你心情, 證明d錢唔係閒錢, 小心啦. 我今日見d牛死鬼哂心情有點興奮, 哈哈.

    回覆刪除
  19. 好耐無見過跌成千點的情況, 好奇怪, 歐洲債務已經講咗咁耐, 歐美經濟數據差(除咗日本, 其實都唔係話去到經濟收縮),個樣好似金融海潚重臨咁.

    回覆刪除
  20. 心理和事實, 看事實吧. 歐美股領先大陸咁耐, 係時候大陸股市要領先返, 哈哈.

    回覆刪除
  21. Thanks 豬兄. 小弟想聽聽您既睇法. 可吾可以講講 (如果您有時間) thanks again. ^^

    回覆刪除
  22. Vagabond: 今天主題會吹下水講下

    回覆刪除
  23. 個個賣股賣到發哂癲, 冷靜少少 XD

    今天沒有大動作 :)

    倉位今日-6%, ytd -20%

    Ha~

    回覆刪除
  24. 待熊基金~~~有出路了~~~~
    屍拆~~~~15~~~~GOGOGO~~~~

    不過話時話、跌左咁多股落來我反而想買易發發發或衫發發~~~~

    回覆刪除