2011年8月25日星期四

25-Aug-2011 再談經驗誤區

今天沒有任何操作。

在舊blog曾經寫過經驗誤區,該文如下
http://hk.myblog.yahoo.com/smallpig-notes/article?mid=3718

再補充一點,如果過去成功的經驗可以一次又一次成功的話,我敢保證不會出現今天的Apple,Nokia不會有今天的失敗。

正確的長期投資心態是長期持有保持優質的公司,但我們可以保證5年前和5年後的同一間公司是同樣優質嗎?很多年前Nokia十分優質,今天呢?今天Apple十分優質,5年後呢?我們買的不是股票,而是股票背後的公司,優質股票不代表是優質公司,明白的人自會領會何謂真正的長期投資心態,不明白的人,眼中只會出現股票而不是股票背後的公司。如果認為長期投資就是buy and hold forever,我只能夠說你的層次只停留在股票層面,不能夠進入公司層面的長期投資心態。歷史上所有成功出名的投資者都是買優質公司的,並不是膚淺地只會買股票。

有人可能覺得我的說話很不中聽,不要緊,我的blog是留給願意進步的投資者看的。

一個人賺不到錢不要緊,但以一些似是而非的歪理害人害到今天的程度,我的確十分氣憤。

現金7.2%

倉位本年回報-10.8%。跑嬴恒指3.4%。跑嬴國指7.0%。

24 則留言:

  1. 豬豬 ~ 寫給我看, 謝謝! :)

    回覆刪除
  2. 小豬, 你所講的道理, 我一早已明白啦.
    天方夜譚- buy and hope for $200.00

    回覆刪除
  3. 豬兄, 希望某人的followers能夠睇到您篇文章啦, 唉, 剛去看一看某blog, 發覺那裡已是四面楚歌... 天作孽, 猶可活; 自作孽... 雖然有些留言可能是假或誇大loss, 但總不會全都是假吧...

    回覆刪除
  4. >>>同店銷售倒退仲走去大加價?呢種生意概念我都係第一次見. 大家有冇呢一方面既經驗分享呢種生意概念可以成功?

    剛剛做完research, 想不到那reply令我失望...

    回覆刪除
  5. Vagabond: 什麼reply?講d唔講d, 我估你唔到喎, 哈哈.

    回覆刪除
  6. 豬兄, 如果小弟無看錯, 有個高手去左歐洲blog留言明踩得道大仙, 義正辭嚴! 連某位blog內的follower都佩服那位高手, 但小弟一看blog主的reply, 好失望, 實在無必要顧左右而言他, 平時的自信和邏輯褪色了... 我估豬兄您好似講緊佢既reply卦...

    回覆刪除
  7. 講得好, 小豬 :)
    有人覺得唔岩聽係因為你點中死穴MA, 哈哈^^

    回覆刪除
  8. Vagabond:
    唔知點解, 有d人好似好怕得罪人而唔敢講自己心中所想, 結果就係當講到某個人就會話你啱佢又啱, 蝕錢又啱賺錢又啱.

    但講另一個人時就會乜都錯, 賺錢又錯蝕錢又錯. 呢d叫因人癈言既偏見.

    我唔會話得道大仙全部都錯, 最啱既一樣野就係買/月供2800, 真係舉腳贊成. 如果話月供2800係垃圾, 我會叫佢收皮, 因為係侮辱緊全香港供MPF既人. 我話如果連係自己blog講野都要就住就住, 開乜鬼blog, 哈哈.

    回覆刪除
  9. 豬兄, blog界有時都幾複雜...

    By the way, 謝謝指教有關2800的性質. ^^

    回覆刪除
  10. 我都似老師那樣越跌越買,不過唔係3,4隻.而係三,四十隻,而且有打算持有3至7年的心態,最重要唔会叫人跟自己,因為最初幾年可以輸到入肉,老師可能有錢有時間,但大部分跟隨者都冇,所以佢應該收口,唔好再亂教人

    回覆刪除
  11. 問題是MPF本身已是對全香港的一種侮辱。

    回覆刪除
  12. Cup Sir,

    請問您點睇本港MPF, 可吾可以詳細小小, 小弟不太明白, thanks!! ^^

    回覆刪除
  13. 你話緊中人壽、3-5年前一早己覺得佢增長好慢~~~~比內銀慢、所以反而全部身家放內銀~~~~收息好過、又實在~~~~

    回覆刪除
  14. Vagabond:
    MPF差在基金收費較高, 但如果不是MPF強迫吸收了一部份資金不給人亂炒一通, 他們退休可能乜都冇得剩(你應該身同感受你最初的投資成績可以長期跑嬴大市嗎?). Cup認為MPF係侮辱, 因為佢覺得全香港都應該好似佢一樣咁精英炒股, 如果全香港的人如Cup一樣精英, 的確是一種侮辱, 但Vagabond你覺得自己是精英嗎?起碼我覺得我不如Cup一樣精英, 我自問是普通人一個, 所以MPF對我不是侮辱. 以精英的眼光看世界, 和以普通人的眼光看世界是不同的.

    飛鳥信宏:
    如果投資目的係為左收息, 當然要去揀息率更高, 盈利更穩定的公司. 但中人壽的息率和盈利穩定性, 我真的不敢恭維, 真是內銀更優勝. 如果以誇大言詞來迷惑別人以為買中人壽可以$200等發達更是罪大惡極的行為.

    回覆刪除
  15. 早晨, 豬兄!! ^^

    謝謝指教! 小弟自問係普通人, 讀得書少, 學識有限, 同您和Cup Sir完全無得比! 正是如此, 所以正努力跟兩位及其他高人學野! 

    理論上每位港人都供緊MPF, 坦白講, 將來退休時, 小弟份MPF肯定吾會有好多錢, 此所以小弟希望學多點投資, 不望富貴, 只求老左可以有點錢養老而已, 不希望臨老吾過得世, 因小弟年紀已不輕也!

    小弟初涉股場已經"賴野", 希望豬兄和各位大大不要客氣, 多加指導, 萬分感激!

    回覆刪除
  16. Vagabond: 其實本blog最最有價值的文章是理財概念, 但以我所見, 大多數人都不善於理財, MPF只是一種迫人理財的方式, 但不是一種足夠可以安心退休的方法, 最終都要依靠個人的理財方式去達致安心退休.

    回覆刪除
  17. Thanks 豬兄, 

    貴blog好強調concept要清楚和掌握, 正是您所講"中庸之道"的要點之一! 

    如果能有"正見"和"正思維", 則去學technical matter, 則能有以簡御繁之功, 雖然technical matter 好L難明... 

    每個人性格和背景都不同, 所以投資方向和方法亦異, 希望將來有朝一日小弟能有自己一套方法. 

    好開心識到Cup Sir, 陳Sir, 豬兄, 達人兄和各位大大, (排名不分先後, 哈哈) 因小弟朋友實無一個可談投資的事, 總之就吾好客氣, 多多指教, 小弟只會感激, 記得以前長輩講過: 獨學而無友, 則孤陋寡聞!

    回覆刪除
  18. 豬兄, 小弟打了一大段回應, 又試upload不到, 請幫忙, 謝謝!! ^^

    回覆刪除
  19. Vagabond: 從你的理解看得出你的悟性不差, 哈哈.

    回覆刪除
  20. 豬兄,

    謝謝鼓勵!! 小弟的進境實在太慢, 因限於年紀精神和工時頗長的關係, 正是學得幾多得幾多啦... @_@ 總之就吾好客氣, 我日日都有溫書架, 哈哈!

    回覆刪除
  21. Louis: 我係食下午茶, 窮人就要慳錢, 哈.

    回覆刪除
  22. 窮人應該帶午飯嘛,健康又便宜。
    小弟昨日剛犯了新手十式,第一次買入匯控熊証,希望不會輸光收場吧。

    回覆刪除
  23. 雪貓: 早前睇電視, 原來帶午飯都不一定健康, 不過便宜都一定係.

    一次半次新手十式不會輸光, 要長期使用才有機會, 不一定輸光, 但會半生不死. 雖然有時我都會想用, 但理性叫我無謂為了一時的盈利去破壞自己的守則.

    回覆刪除