2011年8月22日星期一

22-Aug-2011 開竅

今天有三項操作。

減持 16% 330。想保持一定現金水平就搵呢隻開刀。

增持 7% 750。感覺上比上遊太陽能股拖累。

增持 2% 3998。除淨前最後一次增持。

今天看到一位價值投資者在經歷過某股的嚴重錯失後終於開竅,明白買股票不應只因為股票的數字報表如何漂亮,而是應該基於股票背後的公司是在賣什麼產品/服務。如果連公司賣什麼,產品/服務有什麼比別人優勝地方,顧客評價,品牌優勢等等非數字的無型價值都不清楚,我相信是很容易踩中價值陷阱的。這亦是本人一直強調要先看公司無型價值,符合要求後才好去考慮數字上的有型價值。本人十分欣賞這種思維上的進化,因為這正是一名追求卓越的投資者應有的行為。

如果自己不是內行人,又不能從外部得到足夠的相關資訊,只因股票的數字報表十分美麗而買入,我只會視之為價值投機而不是價值投資,把投機錯誤理解為投資是很危險的行為。

簡單而言,以我的概念會分成以下4類行為︰

  • 以好價格買入好公司 = 價值投資 (死亡率<1%)
  • 以壞價格買入好公司 = 高追價值投資/投機 (死亡率>20%)
  • 以好價格買入壞公司 = 價值投機 (死亡率>50%)
  • 以壞價格買入壞公司 = 賭博 (死亡率>99%)
注︰死亡率為5年後出現虧損的機會。

    現金8.3%

    倉位本年回報-11.1%。跑嬴恒指4.4%。跑嬴國指8.2%。

    18 則留言:

    1. Hi Pig Sir,
      我係豪仔,今日388熊貪心放唔切,由賺變蝕,明天是否待下跌沽出再沽330?因見你沽了

      回覆刪除
    2. Sorry,是説買330熊証
      豪仔

      回覆刪除
    3. HI, 小豬, 見到D2~3線股被血洗真係好肉赤:(
      AMIE

      回覆刪除
    4. 豪仔: 你點問我都係教你學習避免新手找死十式.

      AMIE: 反而我兩隻重倉2,3線股未跌破上次極度恐慌價. 講真, 某些之前的2,3線強股的確估值超乎想像, 暴跌係今年遲早既事, 唔跌反而唔合理. 你好肉赤, 可能係你高追得太多.

      回覆刪除
    5. 我仍等緊330跌到個位~~~~呵呵~~~^^
      今天又要幫台灣親戚送ESPIRT OUTLET的女裝野~~~~唔見左$500幾、一年都要買最少1、2次
      我覺得佢真係差唔晒、個BRAND及DESIGN都好得、遠至海外的人都真幾喜歡、最大問題係濟脹+租金~~~
      我相信只要佢捱得過一定有出頭天~~~~

      以好價格買入好公司 = 價值投資 (死亡率<1%)
      唔好話以為我、其實我都唔好知咩叫好價、只覺得現價仍可以下跌~~~~~^^

      回覆刪除
    6. 飛鳥信宏: 330有一定既品牌價值, 再睇返現金流量同埋經營效率其實比起好多零售股優勝好多, 衣料質素又一d都唔差. 當然市場潮流興fast fashion少理衣料質素, 好似h&m衣料垃圾到爆一樣可以好賣. 但係衣料質素始終都令esprit有一定既用家支持.

      乜野價叫好價就係你估佢5年後乜價, 再睇返現價水位有幾大. 例如5年後你估值$60, 咁樣$15或$20都可以叫好價.

      回覆刪除
    7. 憑直覺論、佢值30-40、但真係唔知要幾多年佢先升得起、比內銀更難看因有業績支持、但330冇~~~~
      所以濟脹+租金~~~+入唔到內地+歐洲通縮論、覺得佢見個位真係唔出奇~~~~因此仍耐心的等~~~~

      因為我本人及娘子都係一個ESPIRT的衣服FANS~~~^^
      H&M的料真係好差穿幾次就要做垃圾~~~~真係對唔正本人環保意識~~~~ -_-"

      另外、好得意的現象、下跌市反而突現到3818的現金作用、唔通真係CASH IS KING~~~~~

      我仍等緊低位入內銀~~~~388、2888、REITS~~~~

      回覆刪除
    8. 豬兄, 多謝指教有關價值投資的概念!!

      另外, 新手找死十式正在努力學習中...
      小弟愚魯, 十式的功夫表面很簡單, 但內涵博大精深, 希望學得幾多得幾多, 謝謝!! ^^

      回覆刪除
    9. 豬豬 ~ 你又唔理我啦! :(

      回覆刪除
    10. Louis: 做乜要埋你, 我係唔會理一個倒地死人, 哈哈.

      回覆刪除
    11. 原來小豬兄都喺1211 FANS, 有貨嗎?
      小妹都有6%, 好偒哦...

      回覆刪除
    12. Kubimui: 你有睇開我blog應該知我上年尾買入, 中間放左, 近期再買返.

      回覆刪除
    13. 謝謝分享,好耐無在此留言!

      回覆刪除
    14. 安仔: 證明呢度人氣差左, 哈哈.

      回覆刪除
    15. "我傷重倒地" 我未死呀!

      你都唔幫我...太過份

      回覆刪除
    16. 我要報復 ~ 食你的同類,豬肉

      哈哈!

      回覆刪除
    17. 豬肉好貴, 食我同類要付出, 哈哈.

      回覆刪除