2011年9月22日星期四

22-Sep-2011 波浪理論缺陷

今天沒有操作。

市場上一般都有很多理論,但理論背後很多時都有很多缺陷,結果就變成"好睇唔好食"。特別是以圖表作為理論依據時,因為只有圖表的左方是已知,但圖表的右方是未知的,而這些理論都是想預測圖表的右方,但天下間沒有理論是有預知能力的,可想而知出錯機會有多大。

以下就是波浪理論的缺陷 :

  1. 波浪理論家對現象的看法並不統一。每一個波浪理論家,包括艾略特本人(發明者),很多時都會受一個問題的困擾,就是一個浪是否已經完成而開始了另外一個浪呢?有時甲看是第一浪,乙看是第二浪。差之毫釐,失之千里。看錯的後果卻可能十分嚴重。一套不能確定的理論用在風險奇高的股票市場,運作錯誤足以使人損失慘重。 
  2. 甚至怎樣才算是一個完整的浪,也無明確定義,在股票市場的升跌次數絕大多數不按五升三跌這個機械模式出現。但波浪理論家卻曲解說有些升跌不應該計算入浪裡面。數浪(WaveCount)完全是隨意主觀。
  3. 波浪理論有所謂伸展浪(ExtensionWaves),有時五個浪可以伸展成九個浪。但在什麼時候或者在什麼准則之下波浪可以伸展呢?艾略特卻沒有明言,使數浪這回事變成各自啟發,自己去想。
  4. 波浪理論的浪中有浪,可以無限伸延,亦即是升市時可以無限上升,都是在上升浪之中,一個巨型浪,一百幾十年都可以。下跌浪也可以跌到無影無蹤都仍然是在下跌浪。只要是升勢未完就仍然是上升浪,跌勢未完就仍然在下跌浪。這樣的理論有什麼作用?能否推測浪頂浪底的運行時間甚屬可疑,等於純粹猜測。
  5. 艾略特的波浪理論是一套主觀分析工具,毫無客觀准則。市場運行卻是受情緒影響而並非機械運行。波浪理論套用在變化萬千的股市會十分危險,出錯機會大於一切。
  6. 波浪理論不能運用於個股的選擇上。
現金6.7%

倉位本年回報-24.3%。跑輸恒指2.1%。跑嬴國指3.2%。

13 則留言:

  1. 我認為同所有O既技術分析一樣,都係一套從過往模式所歸納出O黎推測。只係當ABC出現左之後,用O黎嘗試推測跟住出現D o既機會比較高。所以使用任何分析o既大前題係風險管理。就算有一套分析試驗左70次都中,第71次時瞓身o既話都係死。因為o個套分析o既命中率可能係70%(已經好高),跟住o個30次都唔中。如果可以有效咁做好風險管理,而又搵到一套成功率比較高o既工具,咁長遠o黎講的而且確有所幫助。
    fai
    另,今日見3998再跌,息率相當高,忍唔住買左少少……

    回覆刪除
  2. fai: Yes, 就算99%命中率都冇用, 只要1%估錯時輸身家就唔使玩.

    回覆刪除
  3. 豬豬 ~ 我今次要傷重.....快消失了

    回覆刪除
  4. Louis: 18年後又一條好漢

    回覆刪除
  5. 恒指PE個位數,又驚又喜......, 58% cash now

    回覆刪除
  6. 點解小豬你唔放晒D貨
    等熊三再入啦
    依家真係日日睇住個市跌...
    (NES)

    回覆刪除
  7. NES: 因為我唔覺自己既持股係現水平有賣既必要囉.

    回覆刪除
  8. 豬兄, 受教了, 謝謝!! ^^ 希望您能多寫這一類的文章! (Vagabond)

    回覆刪除
  9. 小豬,其實真正既投機者比一般所謂既價值投資者用更多的時間係提昇自己能力上,投機又唔係下下賭身家,風險控制好得多過大部份人。君不見好多人(價值投資者)全副身家投入股市?

    我一向認同,能令我贏錢既理論先有用,不然咩都係假...

    回覆刪除
  10. 早晨小豬, 恆指日日狂插, 你真的不驚慌?

    回覆刪除
  11. 匿名: 如果升跌會影響你心情, 你係不適合進入股票市場. 就算個市跌到零, 我都一樣可以活得自在, 點解要驚慌? 唔好太過著眼個計分板, 留意場中好股吧.

    回覆刪除
  12. [留意埸中好股啦]
    日日咁跌真係令人開心
    等出糧再買!

    回覆刪除
  13. Leo: 要等出糧先有錢買, 其實會錯過好多機會, 所以平時好景時唔好太手痕, 儲多d錢, 景差既時候就好玩囉, 哈哈.

    回覆刪除